11:13 11.08.2022
Новини
На виконання завдань визначених дорученням Премєр-міністра України від 10.06.2022 №14529/0/1-22, відповідно до листа ДСНС України від 30.07.2022 №03-4699/161-3, листа Закарпатської обласної військової адміністрації 04.08.2022 №5287/06-03 з метою підвищення рівня знань керівників органів управління з питань освіти і закладів освіти щодо організації безпечного освітнього процесу у закладах освіти,11 серпня 2022 року проведено практичну відпрацювання навчальних занять щодо організації заходів цивільного захисту з керівниками органів управління з питань освіти і закладів освіти на території Вилоцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Вилоцької селищної ради Берегівського району, за адресою смт.Вилок, вул.Ф.Раковці,19.
Сертифікація-2022: додатковий етап реєстрації
Упродовж 9–15 серпня триватиме додатковий етап реєстрації, під час якого подати заяви зможуть усі охочі вчителі початкових класів, які працюють на відповідній посаді за основним місцем роботи та мають стаж педагогічної роботи не менше двох років, незалежно від квоти в тій чи тій області.09:26 10.08.2022
Цифрові інструменти GOOGLE для педагогічних працівників закладів освіти
25 липня 2022 року для освітян закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти розпочнеться дистанційне навчання за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» від МОН і Google Україна. Програма передбачає 12 ідентичних циклів безкоштовних освітніх курсів і тренінгів, кожен з яких розпочинає роботу щомісяця з липня 2022 до червня 2023 року. Реєстрацію відкрито за посиланням.10:15 18.07.2022
Головне питання, яке зараз хвилює батьків, здобувачів освіти, працівників закладів, а також освітніх управлінців та органи місцевої влади – безпека учасників освітнього процесу під час нового навчального року. В інформаційному просторі точаться суперечки між батьками про те, чи варто розпочинати освітній процес в очному форматі, чи ні. На сайті Президента була розміщена петиція щодо заборони очного навчання у всіх закладах освіти до закінчення воєнного стану і військових дій, яка набрала необхідну кількість підписів та була розглянута Президентом. У відповіді Президент зазначив, що організація освітнього процесу залежатиме від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.
10:15 14.07.2022
Педагог у викликах воєнного часу
Електронний посібник укладено з розвідок науково-педагогічних працівників Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Мета збірника – висвітлення кола психологічних та дидактичних новітніх проблем, з якими стикаються учасники освітнього процесу в наш час, а завдання – озброїти педагогів-практиків необхідними знаннями, уміннями та навичками, привернути увагу до ідей гуманізму та етичних цінностей, що по-особливому звучать у ракурсі війни, ознайомити вчителя та вихователя методикою роботи в новітніх умовах, зокрема в часи воєнних подій в Україні в 2022 р. Збірник створений для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, керівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти, методичних служб, батьків, а також усіх зацікавлених осіб.10:17 06.07.2022
Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/2023 навчальному році
Лист МОН від 27.06.2022 №1/7035-2210:22 29.06.2022
Метою освіти Закон визначає «всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей». Отже, в результативній частині акценти зміщено із засвоєння знань і набуття конкретних умінь та навичок на розвиток компетентної мовної особистості учня, його інтелектуальних і творчих здібностей, ціннісних орієнтацій, системи ставлень.
Модельна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Н. Голуб, О. Горошкіна) https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/movno-literaturna-osvitnia-haluz/ukrains-ka-mova/ повною мірою спрямовує діяльність учителя на виконання завдань, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти, реалізацію компетентнісного потенціалу мовно-літературної галузі, актуалізацію ціннісних орієнтирів, формування предметної та ключових компетентностей. Відповідно до програми розроблено й апробовано в школах, що долучилися до пілотного проєкту, підручник, підготовлено календарне планування, яке вчитель може адаптувати з урахуванням потреб конкретного закладу освіти. Вона є базою для створення навчальної програми, за якою працюватимуть учителі-словесники конкретного закладу освіти.
Отже, рекомендований освітній документ цілком відповідає концепції нової української школи, сучасним освітнім тенденціям, запитам суспільства. Перевагу цій програмі надали більшість авторських колективів, що підготували підручники для 5 класу.
Розвиток компетентної мовної особистості – це не супутній чи стихійний продукт процесу навчання, а його мета і результат.
Упродовж тривалого часу навчання української мови було зорієнтоване на накопичення знань відповідно до заданої наукової парадигми, що позбавляло цей знаннєвий багаж перспектив застосовування його за межами школи. Зі зміною освітніх орієнтирів українська мова як шкільний предмет покликана бути засобом розвитку й соціалізації учнів. Нагальною вимогою часу є формування у здобувачів освіти внутрішньої мотивації до вивчення української мови; ціннісного ставлення до державної мови, набуття суб?єктного досвіду послуговування нею в різних сферах суспільного життя; надання знанням і вмінням з української мови функційності, дієвості. Для формування ключових компетентностей важливо зосередити зусилля на формуванні загальнопредметних умінь (працювати з інформацією, аналізувати, синтезувати, порівнювати, узагальнювати, висловлювати припущення і робити висновки, розв'язувати проблеми, працювати в команді, приймати рішення, ефективно спілкуватися, генерувати нові ідеї тощо), розвиткові критичного мислення й емоційного інтелекту.
Важливе значення для формування компетентності «Навчання впродовж життя» мають оргдіяльнісні вміння. Тому вивчення кожної теми рекомендуємо починати з цілевизначення, що сприяє становленню цілеспрямованості, активізації внутрішніх мотиваційних резервів, умотивованості рефлексії, оскільки між цілевизначенням і рефлексією є логічний зв'язок, що забезпечує здатність учнів/учениць займати зовнішню позицію стосовно свого «Я», критично оцінити себе, свою діяльність, виявити невикористані резерви, окреслити шляхи подальшого самовдосконалення. З огляду на це доцільно пропонувати завдання й запитання, які учні зможуть застосовувати як орієнтири в пошуках шляхів розв'язання повсякденних життєвих проблем. Великого значення надаємо системній роботі з привернення уваги й усвідомлення важливих життєвих проблем, спільному пошукові альтернативних думок і способів розв'язання їх, обговоренню пропозицій.
У процесі навчання необхідно заохочувати й підтримувати самостійність мислення, що дає змогу учням/ученицям розмежовувати власну й чужу позицію, порівнювати й оцінювати їх, формувати систему ставлень.
10:31 27.06.2022
Стартувала додаткова реєстрація на участь у НМТ
10 червня 2022 року, розпочався додатковий період реєстрації для участі у НМТ. Якщо вступник не встиг заповнити реєстраційну картку до 19 квітня, проте має бажання проходити тестування, він зможе зареєструватися і взяти участь у додатковій сесії НМТ. Для цього потрібно дотримуватись наступного алгоритму.15:14 10.06.2022
Методичні рекомендації щодо впровадження професійного cтандарту керівника ЗДО
Фахівці відділу дошкільної та початкової освіти ДУ «Український інститут розвитку освіти» розробили методичні рекомендації щодо впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти. Документ затверджено відповідним листом МОН від 03 червня 2022 року №1/6015-22. Документ надає роз'яснення та практичні рекомендації: • керівникам (директорам) ЗДО; • засновникам установ дошкільної освіти; • відділам (управлінням) освітою; • структурним підрозділам; • центрам професійного розвитку педагогічних працівників; • суб'єктам підвищення кваліфікації. Професійний стандарт «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти» було затверджено наказом Мінекономіки від 28 вересня 2021 року №620-21 «Про затвердження стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти». За інформацією МОН України15:13 08.06.2022